Pensioenaangifte

Gebruik de Selfservice Werkgevers Portal (SWP) voor het aanleveren van loon- en dienstverbandgegevens of lever uw loon- en dienstverbandgegevens direct vanuit uw salarispakket bij ons aan.

  • Uw salarispakket moet geschikt zijn voor pensioenaangifte. Uw softwareleverancier past dit voor u aan.
  • Doet u voor het eerst pensioenaangifte? Lees dan vooraf de instructies van uw softwareleverancier.
  • U doet iedere maand pensioenaangifte.
  1. Controleer uw gegevens in de portal
    Het is belangrijk dat u de volgende zaken controleert:
    - Zijn de juiste personen of partijen gemachtigd?​
    - Kloppen de contactgegevens?
    Via deze gegevens bepaalt u wie toegang heeft tot uw gegevens en wie namens uw bedrijf de levering van gegevens kan verzorgen via de portal. Hier vindt u de handleiding voor het controleren van uw gegevens in de portal.​ Heeft u geen inloggegevens ontvangen voor de nieuwe portal? Dan horen wij dit graag via incasso@architectenpensioen.nl.
  2. Levering over 2017 via de portal 
    Leveringen gaan dan via de nieuwe Selfservice Werkgevers Portal op https://pensioenaangifte.apg.nl.
  3. Signalen en meldingen via e-mail en portal 
    Meldingen over uw levering ontvangt u per e-mail. De details van meldingen en de status van uw levering kunt u inzien in de portal.
  4. Correcties 
    U kunt de correcties handmatig in de portal doorvoeren. In de handleiding Corrigeren levering bij signalen leest u hoe u dit moet doen. 
  5. Handleidingen voor het gebruik van de nieuwe portal
    Hier vindt u handleidingen die u helpen bij het gebruik van de nieuwe portal​.