Wijzigingen in de betaaltermijn voor pensioenpremies (update 30 september)
Sinds 1 april 2020 hebben we een aantal tijdelijke maatregelen om de bureaus tegemoet te komen in de coronacrisis, zoals het aanpassen van de betaaltermijn en het stopzetten van de betaalrente. Het Pensioenfonds voor de Architectenbureaus heeft besloten om deze maatregelen af te bouwen.
De betaaltermijn voor facturen wordt in 2 stappen afgebouwd
Vanaf 1 april 2020 is de betaaltermijn van de premiefacturen 44 dagen (14 reguliere termijn + 30 extra). Het aanpassen van de betaaltermijn doen we in twee stappen. Hieronder het schema voor de komende maanden. Op deze manier zorgen we er ook voor dat er geen twee periodes tegelijk betaald moeten worden. Voor facturen van vóór 1 april 2020 geldt de normale betaaltermijn van 14 dagen.
Periode | Factuurdatum | Betaaltermijn | Betalen vóór |
10 | 01-11-2020 | 30 | 01-12-2020 |
11 | 01-12-2020 | 30 | 01-01-2021 |
12 | 01-01-2021 | 14 | 15-01-2021 |
Ook de betaalrente gaat weer berekend worden
Tot 1 januari 2021 rekenen wij geen betaalrente voor de facturen die u in de periode van 1 april 2020 tot en met 31 december 2020 betaalt. Vanaf 1 januari 2021 zetten wij de betaalrente weer aan.
Aanleveren loon- en premiegegevens
Wij vragen u gegevens aan te blijven leveren. Het is belangrijk dat wij de loon- en premiegegevens van uw werknemers blijven ontvangen zodat we de juiste premies kunnen vaststellen. De pensioenopbouw blijft daardoor intact.
Aanleveren loon- en premiegegevens
Wij vragen u gegevens aan te blijven leveren. Het is belangrijk dat wij de loon- en premiegegevens van uw werknemers blijven ontvangen zodat we de juiste premies kunnen vaststellen. De pensioenopbouw blijft daardoor intact.
Lukt het niet om uw factuur op tijd te betalen?
De regering neemt een aantal maatregelen om ondernemers te ondersteunen tijdens de coronacrisis. De Tijdelijke Noodmaatregel Overbrugging voor Werkgelegenheid (NOW) is één van die maatregelen. Hieronder valt ook de pensioenpremie. Wij kunnen u aanvullend een oplossing bieden op het moment dat u zich heeft aangemeld voor de NOW. Mail dan naar facturen@architectenpensioen.nl. Vermeld wel uw aansluit- of debiteurnummer zoals op de factuur staat. Wij kijken dan samen met u naar een oplossing.
Heeft u nog vragen?
Heeft u vragen over de wijzigingen? Mailt u naar facturen@architectenpensioen.nl. Vermeld wel uw aansluit- of debiteurnummer zoals op uw factuur staat.
30-09-2020