
Automatische incasso instellen: zo werkt het
Met automatische incasso heeft u geen omkijken meer naar uw betalingen en betaalt u altijd op tijd. Kijk hoe u dit regelt in het Selfservice Werkgevers Portaal (SWP).
Als u kiest voor automatische incasso:
- betaalt u op tijd en voorkomt u extra kosten,
- betaalt u automatisch 14 dagen na ontvangst factuur,
- innen wij alleen premiefacturen automatisch, alle andere facturen betaalt u zelf.
Zo stelt u automatische incasso in
- U vult het formulier in en ondertekent het. Dit formulier moet u in stap 3 uploaden in het Selfservice Werkgevers Portaal (SWP). Houd er rekening mee dat u per aansluitnummer automatische incasso moet instellen.
- U logt in op het Selfservice Werkgevers Portaal (SWP) met eHerkenning EH3 en de dienst 'werkgever'. Want alleen u als werkgever kunt automatische incasso aanvragen.

- Klik op het tabblad SWP.

- Vervolgens vult u uw aansluitnummer in en kiest u voor de rol 'werkgever'.

- Klik in het tabblad ‘Organisatie’ op ‘Wijzig organisatiegegevens’.

- Ga naar het kopje 'Rekeningen'.

- Vul bij 'algemeen' het rekeningnummer voor de automatische incasso in. Klik vervolgens op 'automatische incasso' en wijzig 'Nee' naar 'Ja'.

- Na het uploaden klikt u op 'Sla op en verstuur'.

- U krijgt van ons per e-mail of brief bericht zodra uw automatische incasso ingaat.
- Wij schrijven dan alle nog openstaande premiefacturen af van uw rekening. Zorg er daarom voor dat u geen betalingsachterstanden heeft.