De aanmelding van uw klant regelen

Als administratiekantoor wilt u uw klant zoveel mogelijk ontzorgen. Bekijk hoe u uw klant kan aanmelden bij het Pensioenfonds voor de Architectenbureaus.

Stap 1: U meldt uw klant aan via het aanmeldformulier

Heeft uw klant personeel in dienst, of neemt hij binnen nu en een maand personeel in dienst? Meld uw klant aan via ons aanmeldformulier

U heeft de volgende gegevens nodig: 

  • KVK-nummer en eventuele RSIN van uw klant; 
  • De ontactgegevens van uw klant (e-mailadres en telefoonnummer); 
  • Uw eigen KVK-nummer en RSIN;
  • Uw eigen contactgegevens (e-mailadres en telefoonnummer).

Wij controleren vervolgens of uw klant inderdaad verplicht bij ons aansluit. U en uw klant krijgen bericht van ons.

Stap 2: U voltooit de aanmelding in ons portaal

U ontvangt per e-mail een link van ons. Hiermee logt u in op ons Selfservice Werkgevers Portaal. U heeft hiervoor eHerkenning EH3 nodig met de dienst ‘Pensioenaangifte – APG’. In ons portaal vult u de gegevens aan die nodig zijn voor de pensioenadministratie. Zoals welke rol u uitvoert namens uw klant.

Stap 3: U krijgt bericht dat u kunt starten met de pensioenaangifte

Wij controleren de gegevens die u heeft doorgegeven in het portaal. U krijgt dan een bevestiging dat de aanmelding is voltooid. Daarna kunt u starten met de pensioenaangifte. Wij laten uw klant ook weten dat de aanmelding volledig is afgerond.

Dat kan. Als uw klant aan de voorwaarden voldoet, regelt u het binnen 5 minuten online. Bekijk de voorwaarden.