Betalen
Lees meer over hoe en wanneer u uw facturen betaalt.
U kiest zelf hoe u uw facturen betaalt
- Automatische incasso (meest gekozen)
- iDEAL
- Overschrijving
Betalen via automatische incasso
- U betaalt altijd op tijd.
- U betaalt alleen premiefacturen via automatische incasso. Alle andere facturen moet u zelf overboeken.
Bij automatische incasso vermelden wij altijd een machtigingskenmerk en incassant ID. Zo kunt u onze betaling controleren. Bent u niet akkoord met de afschrijving? Neem dan contact op met uw bank en vermeldt het machtigingskenmerk en incassant ID.
Betalen via iDEAL
- U betaalt simpel en snel.
- U hoeft geen betaalkenmerk over te nemen in de betaling.
- U kunt facturen betalen tot een maximum van € 50.000.
In de factuur die u per post of e-mail ontvangt, ziet u een QR-code. Hiermee betaalt u direct via uw eigen bank.
Betalen via overschrijving
Gebruik als betaalomschrijving uw debiteurnummer en het factuurnummer. Zorg ervoor dat u deze gegevens precies overneemt zoals deze op uw factuur staan. Anders kunnen wij uw betaling niet verwerken.
Rekeningnummer
Hieronder ziet u precies wanneer de uiterste aanleverdatum van uw pensioenaangifte is en wanneer uw factuur uiterlijk betaald moet zijn.
Loontijdvak
|
Uiterste aanleverdatum
|
Vervaldatum factuur
|
Januari
|
14 februari
|
28/29 februari
|
Februari
|
14 maart
|
31 maart
|
Maart
|
14 april
|
30 april
|
April
|
14 mei
|
31 mei
|
Mei
|
14 juni
|
30 juni
|
Juni
|
14 juli
|
31 juli
|
Juli
|
14 augustus
|
31 augustus
|
Augustus
|
14 september
|
30 september
|
September
|
14 oktober
|
31 oktober
|
Oktober
|
14 november
|
30 november
|
November
|
14 december
|
31 december
|
December
|
14 januari
|
31 januari |
- Stap 1. U ontvangt een betaalherinnering
U ontvangt een betaalherinnering omdat uw factuur niet voor de vervaldatum betaald is. U heeft 7 dagen om alsnog te betalen. Nadat u heeft betaald, ontvangt u nog een aparte factuur voor de betaalrente. - Stap 2. U ontvangt een tweede betaalherinnering
U ontvangt een tweede betaalherinnering omdat uw factuur nog steeds niet is betaald. U heeft 7 dagen om alsnog te betalen. Nadat u betaald heeft, ontvangt u nog een aparte factuur voor de betaalrente. - Stap 3. U krijgt een telefoontje van ons
Wij bellen u om de reden te bespreken van het uitblijven van de betaling en samen met u een oplossing te zoeken. - Stap 4. Overdracht aan incassobureau
Heeft u ook na het ontvangen van twee betaalherinneringen en een telefoontje nog niet betaald? Dan neemt het incassobureau de openstaande facturen over. Hier zijn kosten aan verbonden. Die kosten komen volledig voor uw rekening.
Bekijk het overzicht van de incassokosten
Hoofdsom | Percentage incassokosten |
---|---|
tot en met € 2.500,00
|
15% met een minimum van € 40,00
|
€ 2.501 tot en met € 5.000,00
|
10%
|
€ 5.001 tot en met € 10.000,00
|
5%
|
€ 10.001 tot en met € 200.000,00
|
1%
|
meer dan € 200.000,00
|
0,5% met een maximum van € 6.775,00 |
Hoofdsom | Incassokosten (exclusief btw) |
---|---|
tot € 250,00 | € 37,00
|
€ 250,00 tot € 500,00
|
€ 75,00
|
€ 500,00 tot € 1.250,00
|
€ 150,00
|
€ 1.250,00 tot € 2.500,00
|
€ 300,00
|
€ 2.500,00 tot € 3.750,00
|
€ 450,00
|
€ 3.750,00 tot € 5.000,00 | € 600,00
|
meer dan € 5.000,00
|
15% van de hoofdsom |
Kunt u een keer niet of niet op tijd betalen?
- U heeft 1 keer per jaar recht op een regeling.
- U betaalt over het openstaande bedrag 8% rente.
- U heeft geen openstaande vorderingen bij ons incassobureau.
- U krijgt geen betalingsregeling voor specifieke facturen maar voor het totaal openstaand bedrag.
- U komt uw verplichtingen niet na? Dan vervalt de regeling en dragen wij uw facturen over aan ons incassobureau.
Kunt u de pensioenpremie helemaal niet meer betalen?
Dan is er misschien sprake van blijvende betalingsonmacht. Voorkom dat u als bestuurder persoonlijk aansprakelijk wordt gesteld en meld dit bij ons.